KURS İÇERİĞİ 1. GENEL KAVRAMLAR - Olağanüstü Durum ve kurumlara etkisi - Disaster Recovery (Yıkım Onarımı) - Data Replication (Veri Kopyalama) - Data Mirroring (Veri Aynalama) - Object Distribution (Nesne Dağıtımı) - Hıgh Availability (Yüksek Kullanılabilirlik) 2. DISASTER RECOVERY MODELLEMESİ - Proje Geliştirme Safhaları - Proje Bileşenleri - İdeal Model (High Availability Çözümü) 3. ÇÖZÜM KARŞILAŞTIRMALARI 4. PROJENİN KURUMLARA KATKISI 5. PROJENİN ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR 6. ÖRNEK KRİZ YÖNETİMİ OLUŞUMU 7. YENİ BASEL SERMAYE UZLAŞISI (BASEL II) 8. VAKA ÇALIŞMASI 9. FİRMA ANKETİ Katılımcılara, kuruluşun çalıştığı sektör hakkında genel bilgi, firmanın organizasyon yapısı,insan kaynakları, IT topolojisi,mevcut koruma/kurtarma önlemleri ve güvenlik politikası konularında sorular içeren bir anket verilecektir. Bu anket doldurulup kuruma iletilirse, yapılacak değerlendirmenin ardından o firmaya özel Bilgi Güvenliği Raporu ve Disaster Recovery Modeli ortaya çıkarılacaktır. Hazırlanacak olan rapor firmanın bu konuda yaptığı/yapacağı çalışmalara yol gösterici mahiyette olacak ve katılımcıya e-posta yoluyla gönderilecektir NOTLAR: - Katılımcılara eğitim materyali dağıtılacaktır. - Katılımcılara kurs katılım sertifikası verilecektir. SEMİNERİN AMACI ve KATILIMCILARA KATKISI Günümüzde Bilgi Teknolojilerinden yararlanmayan bir organizasyon düşünemeyiz. 1 tane PC ye sahip tek kişilik bir işletmeden, yüzlerce server'ı olan, muhtelif coğrafi bölgelerde şubeleri bulunan binlerce kişinin çalıştığı işletmelere kadar tüm işletmeler BT çözümlerini kullanmaktadır. Neredeyse işin tamamı artık BT'ye kalmıştır. Böyle bir durumda hizmet dışı kalacak donanım/yazılım/network olanaklarını şöyle bir düşünün. En hafifiyle müşteri memnuniyetsizliği ilk karşılacağımız sonuçtur. Daha ileriki aşamalarda kurumun iflasına kadar yol açan sonuçlar ortaya çıkabilir. Bu seminerde her şeyden önce olağanüstü durumlarda bile iş sürekliliğinin sağlanması konusunda farkındalık yaratmak istiyoruz. Daha sonra ise konunun önemini vurgulayarak alınacak basit önlemlerden ,bu konudaki projelere kadar çeşitli modellere değiniyoruz. Şu sorulara cevap arıyoruz : Beklenen İstanbul depremine kurumunuz ne kadar hazır ? Böyle bir felaket durumunda acil eylem planınız var mı ? SEMİNER FORMATI Öğleden önceki bölümde, konunuyla ilgili genel tanımlamalara, proje safhalarına, örnek model kurulumuna değinilecektir. Öğleden sonraki bölümde ise bir vaka çalışması gerçekleştirilecektir. Katılımcılardan,sistem analizi raporu oluşturulmuş bir firma için olağanüstü durum planlaması yapması istenecektir. Daha sonra dağıtılacak olan örnek planlamayla kendi planlarının karşılaştırılması sonunda eksiklikler ortaya çıkacak ve katılımcılar için gerçek bir deneyim kazandırılmış olacaktır. KİMLER KATILMALI Her şeyden önce şunu söylememiz gerekir: Bir olağanüstü durum eylem planı sadece BT'nin sorumluluğunda olmayıp, tüm birimlerin katkısını gerektirir. Başta, BT bünyesindeki sistem analistler olmak üzere, bu konuda sorumluluk üstlenen şirket yöneticileri de katılabilir. Eğer bu yöneticilerin BT geçmişi de varsa tüm anlatılanlara vakıf olacaklardır. Eğer yoksa bile, teknik olan bir kaç bölüm dışında genel işletme prensipleri çerçevesinde anlatılan konularda herhangi bir sorunla karşılaşmayacaklardır. |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder